انجمن علمی پژوهشگران جوان ایران
گروه طراحی پژوهشگران
تبلیغات گروه طراحی پژوهشگران سایت علمی پژوهشگران جوان ایران تبلیغات

لیست کاربران دعوت شده به این موضوع

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 از مجموع 4
Like Tree1پسندیده شده
  • 1 ارسال کننده Jey

موضوع: سیستم هیدرولیک هواپیما

  1. #1
    Jey
    Jey آنلاین نیست.
    مدیر سابق تالار هوانوردی پژوهشگران
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    ارسال ها
    409
    تشکر
    280
    تشکر شده 485 بار در 180 پست
    اهدای کتاب
    0
    میزان امتیاز
    80
    قدرت امتیاز دهی
    3

    پیش فرض سیستم هیدرولیک هواپیما

    از قدرت هیدرولیک جهت به کار انداختن سیستم های سخت مانند سطوح کنترل استفاده میشود.سیستم هیدرولیک از سه سیستم مجزا تشکیل شده است :




    - آبی
    -سبز
    -زرد

    هر سیستم بتنهایی قادر است فشاری برابر ۳۰۰۰ PSI را تامین کند. زمانی که فشار هیدرولیک پایین است ( LO PR )، این سیستم ارجحیت را بصورت اتوماتیک به سطوح کنترل میدهد.

    فشار هر سیستم توسط( Engine Driven Pump ( EDP تامین میشود.
    هر موتور شامل ۲ پمپ است.
    - پمپ سیستم آبی و سبز برای موتور شماره یک
    - پمپ سیستم زرد و سبز برای موتور شماره دو

    دو Unit به نام Power Transfer Unit ( PTU ) در سیستم نصب شده تا زمانیکه فشار در سیستم زرد و آبی کم شد، توسط سیستم سبز Recovery (ترمیم) شود.

    در مواقع EMER،هنگامیکه سیستم زرد دچار نقص شود،سیستمی به نام Ram Air Turbine ( RAT ) از زیر بال بیرون آمده و در جریان هوا قرار میگیرد و با چرخش پروانه فشار لازم را برای سیستم زرد فراهم میسازد.

    برای این سیستم (زرد) علاوه بر RAT یک پمپ دستی وجود دارد که فشار لازم را برای سیستم زرد فراهم میسازد.

    وضعیت سیستم هیدرولیک را میتوان در این مکان ها مانیتور کرد :
    - HYD Control Panel که روی Overhead Panel تعبیه شده است
    - ACCU PRESS Indicator که در Center Instrument Panel تعبیه شده است
    - HYD Page of ECAM

    قبل از استارت زدن موتور ها،خلبان باید از پر بودن مخازن هیدرولیک هواپیما مطمئن شود
    و Parking Brake Accu Press بفشارد تا مخازن Pressurize شوند و در این زمان
    Accu Press Indicator باید فشاری معادل ۳۰۰۰PSI را نشان دهد.

    حال خلبان بعد از چک های لازم سیستم هیدرولیک، برای استارت زدن Clear است.قبل از استارت زدن موتور اول ( موتور شماره دو ) باید از Pressurize بودن سیستم زرد جهت برقراری Parking Brake مطمئن شود.

    ابتدا پمپ سبز و زرد را ON و بعبارتی Pressurize میکند.

    حال موتور شماره دو در حال گردش است و باید توجه کرد که هر دو سیستم فشاری معادل ۳۰۰۰PSI داشته باشند.بعد از اینکه N2 به ۴۵% رسید،نوبت به استارت زدن موتور شماره یک میرسد.
    پمپ سیستم سبز و آبی را ON میکنیم و موتور را استارت میزنیم.
    برای Shut Down کردن موتور ها،ابتدا از موتور شماره یک شروع کرده و سیستم آبی را Depressurize میکنیم ولی سیستم سبز هنوز از طریق موتور شماره دو Pressurize است.حال سه سیستم را خاموش میکنیم.
    توجه داشته باشید Accu Press Indicator روی باند سبز باقی میماند.فشار کافی برای Parking Brake توسط مخزن برای ۱۲ ساعت باقی می ماند.


    منبع: [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    شبیر پسندیده است
    The two most comon elements in the world are Hydrogen and Stupidly, But not in that order

  2. 2 کاربر از پست مفید Jey تشکر نموده اند:


  3. تایپ آنلاین
  4. #2
    Jey
    Jey آنلاین نیست.
    مدیر سابق تالار هوانوردی پژوهشگران
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    ارسال ها
    409
    تشکر
    280
    تشکر شده 485 بار در 180 پست
    اهدای کتاب
    0
    میزان امتیاز
    80
    قدرت امتیاز دهی
    3

    پیش فرض

    HYD System:

    The two most comon elements in the world are Hydrogen and Stupidly, But not in that order

  5. 2 کاربر از پست مفید Jey تشکر نموده اند:


  6. #3
    Jey
    Jey آنلاین نیست.
    مدیر سابق تالار هوانوردی پژوهشگران
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    ارسال ها
    409
    تشکر
    280
    تشکر شده 485 بار در 180 پست
    اهدای کتاب
    0
    میزان امتیاز
    80
    قدرت امتیاز دهی
    3

    پیش فرض

    HYD network and system Analyze:

    The two most comon elements in the world are Hydrogen and Stupidly, But not in that order

  7. 2 کاربر از پست مفید Jey تشکر نموده اند:


  8. #4
    Jey
    Jey آنلاین نیست.
    مدیر سابق تالار هوانوردی پژوهشگران
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    ارسال ها
    409
    تشکر
    280
    تشکر شده 485 بار در 180 پست
    اهدای کتاب
    0
    میزان امتیاز
    80
    قدرت امتیاز دهی
    3

    پیش فرض

    سیستمهای مجزای هیدرولیک:

    The two most comon elements in the world are Hydrogen and Stupidly, But not in that order

  9. 2 کاربر از پست مفید Jey تشکر نموده اند:


موضوعات مشابه

  1. کاشف سیستم گردش خون
    توسط ATIYEH در انجمن دنیای جانوران
    پاسخ ها: 0
    آخرين ارسال: 10-03-2012, 09:41
  2. سیستم های پیچیده- مدیریت پیچیده
    توسط Stamford در انجمن مقالات و طرح های پژوهشی
    پاسخ ها: 0
    آخرين ارسال: 13-02-2012, 13:49
  3. مفاهیم اولیه سیستم فایل
    توسط سارا در انجمن پایگاه داده
    پاسخ ها: 2
    آخرين ارسال: 09-11-2011, 08:42
  4. مقاله سیستم انتقال قدرت دو کلاچه
    توسط shazdepesar در انجمن مکانیک خودرو
    پاسخ ها: 10
    آخرين ارسال: 04-10-2011, 09:03
  5. نگاهی به سیستم عامل Mac Osx
    توسط سارا در انجمن مکینتاش
    پاسخ ها: 0
    آخرين ارسال: 03-10-2011, 08:49

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
سایت پژوهشگران جوان ایران با هدف راه اندازی محیطی علمی برای همه محققین ، دانشجویان و تمام اهل علم و دانش و تحقیق و پژوهش ایجاد شده تا مطالب علمی و تحقیقی در فضایی دوستانه و صمیمی بیان شود.
اکنون ساعت 21:46 به وقت ایران(تهران) می باشد.
کليه حق و حقوق متعلق به سایت علمی پژوهشگران جوان ایران می باشد
پست الکترونیکی مدیریت سایت : Admin@pjiran.ir
سایت علمی پژوهشگران جوان ایران مفتخر است که توسط هاست دی ال میزبانی می شود.